zaterdag 1 februari 2014

Veel verdriet en angst

Eén februari.. Alweer een maand voorbij. Een maand die hoofdzakelijk in het teken stond van Jort, UMCG, spanning, hoop, onzekerheid, verdriet en angst. De laatste twee hebben momenteel de overhand. Jort wordt diep in slaap gehouden omdat dat momenteel de enige manier is om zijn hartritme enigszins rustig te houden. Zodra hij een heel klein beetje wakkerder begint te worden, wordt hij meteen weer lastiggevallen door ritmestoornissen. Korte, maar ook lange met shock. De artsen hebben grote moeite om dit probleem onder controle te krijgen.

Mensen hebben twee soorten zenuwstelsels; een slaap- en een waakzenuwstelsel. De overgang van de ene naar de andere zorgt bij Jort voor overprikkeling op zijn hart en dit probleem lijkt telkens groter te worden. Wat het nu precies maakt dat zijn problemen steeds groter worden is niet duidelijk. Er wordt van alles geprobeerd, maar tot nog toe met weinig of geen resultaat.

Hoewel de artsen nog steeds werken aan het doel om Jort in wakkere toestand meer stabiel te krijgen, is het maar zeer de vraag of dit nog weer gaat lukken. Het lijkt erop dat Jort's huidige hart niet meer onder controle te krijgen is. De laatste stap zou dan een donorhart kunnen zijn. Ik schrijf bewust 'zou kunnen zijn', omdat dit een heel risicovol en enorm belastend traject is waarbij we heel goed moeten nadenken of we Jort maar ook onszelf en ons gezin dat allemaal aan kunnen en willen doen. Donderdag hebben we een informatief gesprek in Rotterdam met een arts die dergelijke harttransplantaties bij jonge kinderen uitvoert. Rotterdam is het enige ziekenhuis in Nederland die dat überhaupt doet.

We staan de komende tijd voor immens grote en zware beslissingen en dat hakt er emotioneel uiteraard enorm in. Zoveel zorgen, angst en verdriet om alles wat komen gaat.... Ondertussen proberen we te genieten van de knuffelmomenten met Jort. Uren breng ik met hem door in bed, dicht tegen hem aan, lieve woordjes fluisterend in zijn oor. We hopen maar dat hij ondanks alle slaapmiddelen voelt dat papa en mama heel dicht bij hem zijn... ❤❤❤

24 opmerkingen:

  1. héééél veel sterkte, de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer kippenvel van je verhaal... Veel kracht en liefde gewenst voor jullie en voor jort. Alja johan en kinderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn partner, Willem de Heer, las jullie stuk in het maandblad de STIN. Woorden en alles schiet te kort bij het lezen van jullie blog. Ik hoop dat jullie de steun en kracht krijgen die jullie verdienen! Karin van den Bogaard, echtgenote van Willem de Heer ook ICD drager uit Westerbork.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet zeker dat Jort voelt dat jullie bij hem zijn! Enorm veel kracht en wijsheid toegewenst. Carolien Prins

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieverds...woorden zijn er simpelweg echt niet. knuffels en veel sterkte. X Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verdriet en onmacht!! Dikke knuffel voor jullie allemaal! Xxx aaltje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij denken aan jullie! Wat kunnen we schrijven... Niets! Stil... Liefs Marcel en Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dagelijks volg ik je blogs.....en steeds is daar die brok in m;n keel waardoor ik geen woorden over mijn lippen krijg. Wat kunnen we nog zeggen.....Jullie zitten met zoveel angst, verdriet en in zoveel onzekerheid en dan toch lukt het je om alles even weer van je af te schrijven en om de vele mensen die met jullie meeleven te informeren. Diep RESPECT....het is maar een woord.....maar o zo gemeend voor jullie en jullie enorm hard knokkende Jort. Heel veel sterkte en kracht toegewenst. Liefs van Géke!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey lieve twee, wat een zorgen om jullie kind. Heel veel kracht toegewenst en jullie doen het heel goed! Liefs van Margareth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel sterkte bij de komende beslissingen die jullie voor Jort en jullie gezin moeten maken!
    Annemiek L

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een verdriet en onmacht, wat enorm heftig. Wens jullie veel sterkte en wijsheid toe bij de te nemen beslissingen. Wilde dat ik iets voor jullie kon doen. liefs, marike

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geen woorden Ilona......een hele dikke knuffel! <3 x diana

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel veel sterkte en wijsheid gewenst in deze zware tijd. <3 Alwin, Baukje, Mathijs en Xander

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel veel sterkte!!! Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Ilona, ik ken jullie alleen van school maar jullie zijn constant in mijn gedachte, ik kan jullie dan ook alleen maar met heel mijn hart heel veel sterkte toewensen.
    xx Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een onmacht en verdriet voor jullie.Heel veel sterkte voor jullie en dappere Jort.
    Liefs van Wim Roelie Leon Bjorn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat onzettend heftig allemaal. Ik heb er geen woorden voor... Ik wens jullie héél veel sterkte. Groeten Olga Bouwhuis

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Idd heftig , wij hebben er geen woorden voor , wij wensen jullie heel veel sterkte toe , wat een verdriet en onmacht moeten jullie doorstaan, dikke knuffel Berthil, Renate, Milan & Jenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Pffff wat kan ik nog schrijven naar je...
    Nogmaals, ik voel alleen maar tranen en onmacht..
    Ik denk alle dagen wel even aan jullie!! Liefs Janiene

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel veel moed, sterkte en liefs uit Zeijerveld

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel veel sterkte, we leven erg met jullie mee, lieve gr. Ingeborg Buld

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve familie Meijers-van den Heuvel,
    Werden jullie wijzer van het gesprek in Rotterdam?
    Of nog meer niet te maken keuzes?
    Wij denken aan jullie,
    Groet, Sep, Michel en Annelot

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik denk dagelijks dan jullieen jullie mannetje, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd met onmogelijke keuzes. Lieve groet, Claudia Bel

    BeantwoordenVerwijderen